Pædagogiske pejlemærker:
Madklogskab, Madmod, Madfællesskab og Madglæde
Den Magiske Madkasse arbejder med fire pædagogiske pejlemærker:
-
Madklogskab
-
Madmod
-
Madfællesskab
-
Madglæde
Disse pejlemærker materialiseres ved hjælp af de fire Supergnaskere. De optræder gennem hele materialet i de historier, der er knyttet til legene og de pædagogiske aktiviteter. Supergnaskerne inviterer børnene med og opfordrer til deres deltagelse. De bruges til at sætte fokus på de pædagogiske pejlemærker og er med til at skabe en levende fortælling, som børnene kan forholde sig til, og som skaber motivation og glæde. Når pejlemærkerne sættes i anvendelse, støtter de børnenes udvikling af maddannelse, så de bliver i stand til at træffe kvalificerede mad- og måltidsvalg.
De fire pædagogiske pejlemærker

Madklogskab
Hvordan gør du børnene klogere på mad og madpakker? Se lege og pædagogiske aktiviteter om madklogskab her.
Gå til Madklogskab
Madmod
Hvordan inspirerer du børnene at være modige? Se lege og pædagogiske aktiviteter om madmod her.
Gå til Madmod
Madfællesskab
Hvordan lærer du børnene om, at spisepausen er lig med fællesskab? Se lege og pædagogiske aktiviteter om madfællesskab her.
Gå til Madfællesskab
Madglæde
Hvordan lærer du børnene om madglæde? Se lege og pædagogiske aktiviteter om madglæde her.
Gå til MadglædeFilm med lege
Leg om Madmod
Øv børnenes Madmod med legen MadGætteleg.
Gå til Film: MadmodLeg om Madglæde
Giv masser af madglæde med legen Jagten på yndlingsmaden
Gå til Film: MadglædeLeg om Madklogskab
Bliv klog på mad med legen Madkassebanko.
Gå til Film: MadklogskabLeg om Madfællesskab
Madkasse Stopdans er en fællesskabsorienteret leg med fokus på det sociale aspekt.
Gå til Film: Madfællesskab